Łączna liczba wyświetleń

środa, 24 października 2012

schab w sosie pieczarkowo-paprykowym z kopytkami i sałatką rzymską

Pomysł na obiadek tym razem troszkę mniej delikatny. Powiedzmy - NIEDZIELNY. Przedstawiam: "schab w sosie pieczarkowo-paprykowym z kopytkami i sałatką rzymską". Obiad dosyć czasochłonny, bo ja robiłam mięsko przez 2 dni (tzn dochodziło do siebie przez noc) ale efekt jest naprawdę pyszny!!!!



Składniki na ok. 6 porcji:
-> 10 plasterków schabu wieprzowego
-> pół kg. pieczarek
-> 3 papryki (ja użyłam różnokolorowych)
-> 1,5 kg. ziemniaków
-> ok. 250 g. mąki pszennej
-> 2, ewentualnie 3 jajka
-> kostka mięsna 
-> oliwa z oliwek
-> ocet jabłkowy
-> rukola
-> 3 pomidory
-> ogórek zielony
-> ser żółty (ja użyłam typu: salami)
-> zioła do sałatki
-> czosnek (3 ząbki)
-> sól, pieprz
-> papryka słodka
-> liść laurowy
-> zioła prowansalskie



Schab w sosie:
-> plasterki schaba rozbijamy tłuczkiem. Układamy do naczynia, polewamy oliwą z oliwek i odrobiną octu jabłkowego. Na plastrach układamy liście laurowe, drobno pokrojony czosnek, i posypujemy słodką papryką oraz ziołami prowansalskimi. Całość przkryamy np. folią aBlogger jest bezpłatnym narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów w blogu osobistym lub blogu zespołu.luminiową i odstawiamy na noc na balkon lub do lodówki, aby schaby były mięciutkie. 

Pieczarki obieramy i kroimy na plasterki, paprykę myjemy i kroimy w kosteczkę. Odstawiamy również na balkon.
Następnego dnia schaby po kolei lekko podsmażamy i zalewamy wodą tak żeby przykryła wszystkie kawałki. Dorzucamy pieczarki i paprykę i dusimy całość ok 1 godz. Dodajemy kostkę mięsną, ewentualnie troszkę sosu sproszkowanego, np jasnego lub pieczarkowego. Dosalamy, dodajemy pieprz. Nadal dusimy.



kopytka:
->  Ziemniaki gotujemy, ostudzamy i przepuszczamy przez maszynkę albo praskę. Calość przekładamy do miski, wyrównujemy powierzchnię, dzielimy na 4 części i jedną wyjmujemy. W puste miejsce wsypujemy mąkę, dodajemy jajka, trochę soli i wyjętą część ziemniaków.Całość szybko zagniatamy. Formujemy wałeczki i odcinamy co jakiś kawałek tworząc wybrany kształ naszych kopytek. Gotujemy lekko osoloną wodę w garnku z dodatkiem oleju, kopytka wrzucamy do zagotowanej wody i po wypłynięciu na powierzchnię gotujemy je ok 3-4 minut (tak aby się nie rozlały, tylko były miękkie)



Sałątka:
-> sałatkę zrobiłam w stylu rzymskim, czyli z żółtym serem. Myjemy liście rukoli i przekłądamy do miseczek. Dodajemy ogórek i pomidor pokrojony w kostkę. Ja dodałam także trochę papryki, pokrojonej w kostkę. Ser kroimy w kostkę lub plasterki i dodajemy do całości. Polewamy delikatnie oliwą z oliwek, posypujemy wybranymi ziołami i podajemy na stół.



No to YEMY :) Smacznego !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz