Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 października 2012

spaghetti słodko-kwaśne !!!!!!!!

Dzisiaj mój ukochany makaron spaghetti ale w wersji słodko-kwaśnej z kurczakiem, ananasem i kukurydzą :) Wybrałam makaron, aczkolwiek tradycyjnie ten sos podaje się na gotowanym ryżu. Muszę jednak przyznać, że dzisiejszy pomysł mnie osobiście zachwycił. Podajemy więc: "spaghetti słodko-kwaśne !!!!!!!!"


Składniki:

-> makaron spaghetti pełnoziarnisty

-> sos słodko-kwaśny
-> puszka ananasów
-> pół puszki kukurydzy
-> pierś z kurczaka
-> koncentrat pomidorowy
-> marchewka
-> przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano, majeranek, imbir (inne przyprawy wedle uznania)

-> starty ser żółty (najlepiej wersja light)
-> ocet
-> oliwa z oliwy


jak zrobić sos słodko-kwaśny? :
-> sos ten można oczywiście kupić w sklepie w słoiku, ja jednak w ramach miłości do gotowania przygotowałam go sama od podstaw. A oto sposób, w jaki to zrobiłam. Marchewkę obrać i pokroić (można ją też zetrzeć). Wrzucić ją do garnka razem z kukurydzą z puszki i sokiem z kukurydzy. Dodać koncentrat pomidorowy (ilość wg uznania - ja dodałam cały słoiczek) i ok łyżeczki octu. Gotujemy. Następnie  dodajemy ananasy wraz z sokiem z puszki. Można dodać odrobiny cukru, ja jednak tego nie robię. Kolejny składnik to ugotowany  lub podsmażony kurczak pokrojony w kosteczkę (ja ugotowałam go wcześniej na parze i przyprawiłam delikatnie curry). Wszystko razem gotować na małym ogniu ciągle mieszając. Doprawiamy solą, pieprzem, bazylią, imbirem, majerankiem i oregano (oczywiście można dodać również inne przyprawy). Sos gotujemy kilka minut a następnie odsstawiamy, żeby smaki się "przegryzły".




Makaron gotujemy al-dente (ok 11 minut) w lekko osolonej i pokropionej oliwą wodzie (żeby makaron się nie sklejał)

Całość posypujemy startym żółtym serem light.

PRZEPYSZNE :)



1 komentarz:

  1. amazing publish... can help me personally a great deal, it's Precisely what We wanted! Many thanks.


    buy fifa 14 coins
    Buy ESO Gold
    fifa coins online

    OdpowiedzUsuń