Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 września 2012

jesienne leczo

ta jesienna pogoda zainspirowała mnie dzisiaj do zrobienia prostej, smacznej, a jakże zdrowej potrawy: "jesienne leczo". Zachęcam do spróbowania stworzenia tej pychotki, tym bardziej, że można naprawdę fajnie tutaj operować smakiem, składnikami i dodatkami, a leczo i tak wyjdzie pyszne :)

                                                                            foto: Kuba K.

Składniki, które ja proponuję do lecza:

- 2 filety z kurczaka (może być też kiełbasa, ja jednak stawiam na białe mięsko)

- 6 pomidorków
- 3 papryki (ja dodałam kolorowe)
- duża cukinia
- duża cebula
- przyprawy wg uznania: ja dodałam pieprz, sól ziołową, trochę bazylii, oregano i zioła prowansalskie, przyprawa do kurczaka

- 2 łyżki masła klarowanego

                                                                    foto: Kuba K.


Sprawdź jak łatwo zrobić pyszne leczo:

-> piersi z kurczaka kroimy w kostkę, możemy doprawić ziołami lub przyprawą do kurczaka. Lekko podsmażamy w garnku na maśle klarowanym, dorzucamy cebulę i pomidorki w kostce. Po chwili dodajemy resztę warzyw pokrojonych również w kostkę, doprawiamy. Całość dusimy ok 20-25 min. na lekkim ogniu. Warzywa puszczą soki, dzięki czemu leczo zrobi się wodniste. Można zagęścić, ja jednak tego nie robię. Leczo świetnie smakuje z ciemnym pieczywem -> ja podałam z bułeczką fitness.

I GOTOWE :)

                                                                         foto: Kuba K.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz