Łączna liczba wyświetleń

sobota, 8 września 2012

krem z cukinii

Na obiad podajemy dzisiaj.... pyszną zupkę -> "krem z cukinii"
Zupa łatwa w przygotowaniu a co najważniejsze - super zdrowa i pyszna!!!! Zapraszam do zapoznania się z propozycją:


                                                                              fot. Kuba K.

A to mi było potrzebne aby zrobić to cudo:
-> pęczek świeżej włoszczyzny
-> duża cukinia
-> kilka różyczek kalariora
-> kilka różyczek brokuła
-> pół cebuli
-> oliwa z oliwek
-> sól ziołowa
-> pieprz
-> świeża natka pietruszki
-> ziarenka smaku (obiecałam sobie ich nie używać, bo nie są zbyt zdrowe, ale do zupy cukiniowej są niezbędne, a to ze względu na mdły smak cukinii)
-> inne przyprawy - wg uznania

                                                                        fot. Kuba K.

Zaczynamy:
-> kroimy cukinię i cebulę w kostkę i szklimy chwilkę na oliwie, następnie dorzucamy tą masę do wcześnieej obranej włoszczyzny, brokułów i kalafiora i zalanej wodą. Doprawiamy. Zupkę należy teraz zagotować. Czekamy, aż warzywa zrobią się miękkie i miksujemy całość blenderem tak długo, aż powstanie z tego konsystencja kremu. I gotowe:)


                                                                         fot. Kuba K.
                                                                          fot. Kuba K.

Można krem zagęścić śmietaną lub jogurtem, natomiast ja staram się zrobić zupę na tyle gęstą, że nie jest już koniecznie dodawanie zagęszczaczy.
Fajnie smakuje, jeśli zetrzemy trochę żółtego sera i dorzucimy do zupy. Ja jednak jestem na diecie, więc zrezygnowałam z tego pomysłu.
Podajemy z grzankami, najlepiej czosnkowymi, ja natomiast tym razem postawiłam obok sucharki. Zupa wyszła PYSZNA


                                                                         fot. Kuba K.

Czas gotowania: ok 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz